قالب وردپرس درنا توس
خانه / متن و داستان انگلیسی / ترجمه تمامی ریدینگ های دبیرستان به زبان فارسی / ترجمه ریدینگ درس دوم زبان انگلیسی پیش دانشگاهی

ترجمه ریدینگ درس دوم زبان انگلیسی پیش دانشگاهی

ترجمه ریدینگ درس دوم زبان انگلیسی پیش دانشگاهی رو برای شما عزیزان قرار داده ایم، برای راحت تر شدن کار و یادگیری سریع تر زبان انگلیسی.

ترجمه ریدینگ درس دوم زبان انگلیسی پیش دانشگاهی

متن ریدینگ درس دوم زبان انگلیسی پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی :

How to Give a Good Speech

1 Whether for an audience of 50 or an audience of 1, fear and embarrassment about speaking to people can be controlled. Public speaking is a skill that everyone can learn with practice. Learn how to speak with confidence, and make your presentation interesting by using the communication power tools below.

2 Eye Contact

Good eye contact helps your audience feel more relaxed and builds confidence in your speaking ability. Keep eye contact by knowing your speech so well that you need to have a quick look at your notes only from time to time.
Find a few friendly faces in the audience that react to your message and concentrate on giving your speech to them. Keep eye contact for four to five seconds at a time, and then move to someone else.

3 Stance and Body Movements

Good posture shows confidence. Stand firmly. Too much movement can be distracting to your listeners.
You normally hold your arms along your sides. To emphasize main points, you’ll want to use movements that are slow and careful but look natural.
Be aware of habits you might have like crossing your arms, leaning against a wall, or tapping a pen. This might also be distracting to your audience or might tell them that you are uninterested or unconfident.
Practice your speech in front of a mirror to check your way of presentation and body movements and change them if necessary. Try many different ways to find a comfortable balance of gestures to use in front of an audience.

4 Facial Expressions

Friendly facial expressions help to build a warm and positive relationship with your audience. A smile on your face lets them know that you are human and trustworthy, giving them more reasons to accept your ideas.
Expressions on your face show the mood of your speech and keep the audience involved.

5 Suitable Dress

Good choice of clothes helps you have respect for your audience. Before you arrive to give your presentation, ask others for their opinion on your choice of clothing and how suitable it is for the occasion.

6 Voice Projection

Sometimes tone of voice can have a stronger effect than the message. Put feeling and energy into your voice by practicing. You can add variety to your speech by:
raising or lowering your voice,
changing the speed of your words to make the audience feel excited,
using pauses and silences instead of saying ‘uh’, ‘umm’, and ‘you know’,
increasing and decreasing the volume of your voice to emphasize main points and involving the listeners,
adding energy so that your voice will never be boring or emotionless, and
practicing every day and recording your voice to see where changes may be necessary.

7 Audience Involvement

Involve your audience by asking questions, talking to them directly, and getting them interested. This helps build a relaxed relationship with your audience.
Involve the audience by using attractive opening sentences, pictures, maps, pieces of films, or by asking for help from the audience.

8 Sense of Humor

The purpose of humor is not to be a comedian but for you to create a comfortable atmosphere and have fun with your audience. Humor can make the difference between an average and an excellent presentation.
A little humor in your speech lets the audience know you are human and people actually learn more if they are having fun. Try to include personal stories or recent events to add fun to your speech.

9 Controlling Nervousness

Most people are afraid of speaking in public. They fear this even more than death. Everyone has a certain amount of nervousness when talking to a group, but the point is not to end nervousness; learn to control it.
Just before your speech do some deep breathing exercises to relax.
Use your nervousness to add excitement to your speech.
Remember you were asked to talk because you had something important to say.
• Everyone wants you to succeed.

10 Speaking in public is a skill you can learn with practice. Controlling your fear and practicing the above skills in public speaking can bring you success.

ترجمه ریدینگ درس اول زبان انگلیسی پیش دانشگاهی به فارسی :

۱- چه در حضور یک نفر و چه در حضور یک جمعیت پنجاه نفره، می‌توان بر ترس و خجالت ناشی از سخنرانی غلبه کرد.

سخنرانی مهارتی است که همه می‌توانند با تمرین، آن را بیاموزند. با استفاده از ابزار ارتباطی زیر، یاد بگیرید که چطور با اعتماد به نفس صحبت کنید و اجرایی جالب توجه داشته باشید.

۲- ارتباط چشمی

یک ارتباط چشمی خوب کمک می‌کند تا مخاطب احساس آرامش بیشتری نماید و در توانایی‌هایی کلامی شما نیز اعتماد به وجود می‌آورد. ارتباط چشمی خود را (پیوسته) حفظ کنید؛ برای اینکار باید آنقدر بر متن سخنرانی خود تسلط داشته باشید که فقط هرازگاهی نیاز به نگاه کردن به متن خود پیدا کنید.

چند چهره صمیمی را ـ که به مضمون سخنان شما واکنش نشان می‌دهند ـ در بین حضار پیدا کنید و سخنرانی خود را با تمرکز بر روی آنان انجام دهید. در هر نوبت، ارتباط چشمی خود را چهار تا پنج ثانیه حفظ کنید و سپس به سراغ نفر بعدی بروید.

۳- طرز ایستادن و حرکات بدن

صحیح ایستادن نشان دهنده اعتماد به نفس است. محکم بایستید. حرکات بیش از حد ممکن است حواس شنوندگان را پرت کند.

• طبیعتا در هنگام ایستادن دستان خود را در کنار بدن قرار می‌دهید. برای تاکید بر روی نکات مهم، از حرکاتی استفاده کنید که آهسته و دقیق و در عین حال طبیعی باشند.

به عاداتی که ممکن است داشته باشید، توجه کنید؛ عاداتی مثل دست روی دست انداختن، تکیه دادن به دیوار یا با خودکار به جایی زدن. این کارها نیز می‌تواند حواس مخاطبان شما را پرت کند یا به آنها بگوید که شما (نسبت به موضوع) بی‌علاقه و یا اینکه دستپاچه‌اید.

سخنرانی خود را در مقابل آینه تمرین کنید تا نحوه اجرا و حرکات بدن خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. شیوه‌های متفاوتی را مورد آزمایش قرار دهید تا در مجموعه حرکات و ژست‌های خود به آن هماهنگی که با آن احساس راحتی می‌کنید، برسید و همان را در برابر حضار به کار ببرید.

۴- حالت چهره

وجود صمیمیت در حالت و حرکات چهره‌ کمک می‌کند تا رابطه‌ای گرم و مثبت با مخاطبان خود بوجود آورید. خنده‌ای که شما به چهره دارید به مخاطب می‌فهماند که شما هم یک انسان و (در نتیجه) قابل اعتمادید، و بدین ترتیب به آنان این فرصت را می‌دهد که نظرات شما را بپذیرند.

ترجمه ریدینگ درس دوم زبان انگلیسی پیش دانشگاهی

حالت چهره شما (در حقیقت) بیانگر حال و هوای سخنان شماست و مخاطبتان را (در سخنرانی) درگیر می‌کند.

۵- لباس مناسب

انتخاب خوب لباس کمک می‌کند تا برای مخاطب خود احترام قایل شوید. قبل از حضور در محل سخنرانی، نظر دیگران را در رابطه با نحوه انتخاب لباس و نیز تناسب آن با مناسبت مربوطه جویا شوید.

۶- رسا بودن صدا

گاهی آهنگ و لحن کلام اثری به مراتب قویتر از محتوای آن دارد. با تمرین کردن، احساس و انرژی را به صدای خود بیفزایید. شما می‌توانید با رعایت موارد زیر، گفتار خود را تنوع ببخشید:

بالا بردن و پایین آوردن صدا

تغییر دادن سرعت کلام به منظور تهییج مخاطب

استفاده از مکث و سکوت بجای گفتن «آه»، «اووم»، «راستش»

کم و زیاد کردن دانگ صدا برای تاکید بر روی نکات مهم و درگیر نمودن مخاطب

انرژی بخشیدن به صدا به این منظور که صدا خسته‌کننده و بی‌روح نباشد، و

تمرین روزانه و ضبط صدا برای پی بردن به نکات نیازمند تغییر

۷- درگیر کردن مخاطب

با پرسیدن سوال، صحبت مستقیم و علاقه‌مند کردن مخاطبان، آنان را در سخنرانی خود درگیر کنید. این کار باعث می‌شود با مخاطب خود یک ارتباط راحت برقرار کنید.

با استفاده از جملاتی جذاب در ابتدای کار، عکس، نقشه یا بخش‌هایی از یک فیلم، و یا درخواست کمک از خود حضار، آنها را در بحث خود درگیر کنید (شرکت بدهید).

۸- شوخ طبعی

غرض از شوخی این نیست که نقش یک کمدین را بازی کنید بلکه به این وسیله باید فضایی آرام را بوجود بیاورید و با مخاطب خود مزاح کنید. شوخی می‌تواند وجه تمایز یک سخنرانی معمولی و یک سخنرانی عالی به حساب آید.

اگر در گفتار خود کمی شوخی به خرج دهید، مخاطب پی می‌برد که شما نیز انسانید و در عمل نیز یادگیری انسان هنگام انبساط خاطر بیشتر است. سعی کنید در سخنان خود داستان‌های شخصی و وقایع جاری را بگنجانید تا سخنرانی‌تان خشک نباشد.

۹- کنترل اضطراب

اکثر افراد از سخنرانی در جمع هراس دارند، حتی بیشتر از مرگ. همه هنگام صحبت در برابر جمع به میزان معینی اضطراب دچار می‌شوند، اما نکته اینجاست که نباید به این اضطراب پایان داد بلکه باید آن را کنترل کرد.

درست قبل از ایراد سخنرانی چند نرمش تنفسی عمقی انجام بدهید تا کمی آرامش پیدا کنید.

از اضطراب خود برای هیجان بخشیدن به سخنرانی خود استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید که از شما برای ایراد سخنرانی دعوت شده است چرا که شما حرف مهمی برای زدن داشته‌اید.

همه خواستار موفقیت شما هستند.

۱۰- صحبت کردن در جمع مهارتی است که شما می‌توانید آن را با تمرین و ممارست بیاموزید. مهار کردن اضطراب و نیز تمرین و تکرار فنون فوق در سخنرانی‌ می‌تواند برایتان موفقیت به همراه آورد.

به این مطلب رای بدید 😉
[تعداد آرا :: 73 میانگین: 3.5]

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

ترجمه فارسی ریدینگ درس سوم زبان انگلیسی اول دبیرستان

ترجمه فارسی ریدینگ درس سوم زبان انگلیسی اول دبیرستان

ترجمه فارسی ریدینگ درس سوم زبان انگلیسی اول دبیرستان را برای شما عزیزان در این …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *